Skrituļslidošana ir ļoti jautrs un aizraujošs ielu sporta veids. Gan parasta skrituļslidošana pa taisnu virsmu, gan brīvā stila sriruļslidošana, kurā tiek izpildīti sarežģīti triki var sagādāt ļoti daudz prieka. Ja arī jūs vēlaties sākt ar to nodarboties, bet jums nav nekādas iepriekšējas pieredzes ne srituļslidošānā, ne slidošanā, vajadzētu sākt no pašiem pamatiem un sekot konkrētām instrukcijām.
Pirmā lieta, kas nepieciešam, lai sāktu nodarboties ar šo ielu sporta veidu ir pašas skrituļslidas un pārējais inventārs. Izvēlēties skrituļslidas nav grūti.

Pamatā tām ir divi veidi – vienrindu un divrindu skrituļslidas. Ar divrindu skrituļslidām būs daudz vieglāk iemācīties braukt, jo tās ir daudz stabilākas un vieglāk vadāmas, bet tās būs piemērotākas tad, ja nevēlaties mācīties trikus, bet vienkārši skrituļot pa taisnu virsmu. Ja vēlaties gūt asas izjūtas un ar laiku apgūt brīvā stila skrituļslidošanu, jums būs jāizvēlas kādas no vienrindu skrituļslidām. Mehāniski visas vienrindu skrituļslidas ir diezgan līdzīgas un izvēle jāizdara pārsvarā balstoties uz kvalitāti un izmēru. Iesācējiem noteikti nevajag profesionālas skrituļslidas, bet arī vislētākās izvēlēties nevajadzētu.

Pēc tam jāatrod kāda vieta, kur nodarboties ar šo sporta veidu. Derēs gan skeitparki, gan jebkādi brīvi laukumu ar asfalta segumu. Sākumā šķēršļi un objekti tiku veikšanai nebūs vajadzīgi, bet vēlāk gan tos vajadzēs izmantot.
Pirmā lieta, kas jāiemācās ir pareiza poza. Kājas ir jānovieto plecu platumā un mazliet jāietupjas ceļos un potītēs. To izdarīt pirmajā reizē ir diezgan sarežģīti, jo ir jāprot noturēt līdzsvaru un jāpanāk, ka patvaļīgi neripojat uz priekšu. Sākumā varat trenēties, atspiežoties ar rokām pret kādu sienu, lai nenokristu. Varat arī mēģināt pastaigāt ar skrituļslidām kājās, lai pie tām pierastu.

Kad esat apguvis vienkāršu līdzsvara noturēšanu, esot uz skrituļslidām, jāsāk apgūt virzīšanos uz priekšu. Ja protat slidot uz ledus, tad visticamāk arī patīstiet braukt ar skrituļslidām, jo princips ir tāds pats. Pēdas jānovieto tā, lai papēži atrastos gandrīz kopā, bet pirkstgali izvērsti un pārmaiņus jāatsperas ar vienu un otru kāju. To darīt ir jātrenējas tik ilgi, kamēr šī kustība notiek automātiski.
Pēc tam ir jāiemācās arī pagriezties. To dara pārnesot ķermeņa svaru un virzot pēdas uz vienu vai otru pusi. Patiesībā to izdarīt ir ļoti vienkārši un pat tad, ja uz skrituļslidām esat pirmo reizi, tam vajadzētu sanākt automātiski.

Grūtāk ir iemācīties bremzēt. Vienrindas skrituļslidām bremzes parasti atrodas aizmugurē un bremzēšanas process notiek vienu kāju izvirzot atpakaļ un paceļot gaisā kājas pirkstus, bet papēdi piespiežot pie zemes. Vēl var bremzēt novietojot kājas T burta formā, tāpat kā ar slidām, tomēr šo metodi vajadzētu izmantot tikai tad, ja protat stabili noturēties uz skrituļslidām un pārliecinoši virzīties uz priekšu. Bremzēt drīkst tikai tad, kad ātrums ir samazināts, pretējā gadījumā var pastāv liela iespēja nokrist.

Kad viss iepriekšējais ir apgūts, jāsāk taisīt trikus. To darīt ar skrituļslidām ir nedaudz vienkāršāk kā ar skeitbordu, jo skrituļslidas ir piestiprinātas pie jūsu kājām. Svarīgākais ir iemācīties skrituļot pietiekoši ātri, stabili un droši, lai nebaidītos lēkt un braukāt pa rampām.

Ja vēlaties pārbaudīt savas spējas un gūt asas izjūtas, noteikti varat izmēģināt šo ielu sporta veidu. Skrituļošnai gan obligāti nav jābūt ekstrēmai un pārgalvīgai. Varat arī apgūt tikai pašus pamatus un izbaudīt plūstošu ripināšanos uz priekšu vai pat izmantot skrituļslidas kā pārvietošanās līdzekli. Ja apgūsiet skrituļošanas prasmes, noteikti būsiet ieguvējs.