Kaut gan ar kalnu velosipēdiem, parasti tiek braukts ārpus pilsētām, pa ceļiem ar dažādu reljefu un segumu vai pat bezceļiem, šim sporta veidam ir vairākas apakš disciplīnas, no kurām dažas ir saistītas arī ar braukšanu urbānā vidē. Viena no šīm apakš disciplīnām ir kalnu triāls, kas nozīmē, ka ar velosipēdu tiek braukts pa īpaši šķēršļotu trasi, izmantojot tikai velosipēda riteņus un trases vidū ne reizi neapstājoties. Kalnu triālam ir arī ielu versija, kas gan ir daudz mazāk populāra par braukšanu lauku apvidos, tomēr arī tā ir ļoti aizraujoša.
Kalnu triāls kopumā ir radies, ietekmējoties no motokrosa un moto triāla. Tā izcelsme tiek saistīta ar izcilo MTB triāla braucēju Ot Pi. Viņa tēvs vēlējās, lai dēls kļūtu par moto triālistu, tāpēc lika viņam trenēties ļoti agrā vecumā. Tā kā bērni nevar vadīt motociklus, viņam bija jātrenējas ar kalnu velosipēdu. Tā vietā, lai vēlāk nomainītu velosipēdu pret motociklu, viņš izveidoja jaunu kalnu riteņbraukšanas disciplīnu. Vēlāk šķēršļotie apvidi tika radīti arī mākslīgi, vai tika izmantota pilsētvides infrastruktūra, ja nebija pieejama dabīgi šķēršļota vide. Tā radās ielu MTB triāls jeb ielu velo triāls.
Pēc definīcijas ielu MTB Triāls jeb ielu velo triāls ir tradicionālā kalnu velo triāla versija, kas parasti nav saistīta ar sacenšanos un tiek veikta urbānā vidē. Tas vairāk ir treniņu process vai izklaides veids, nevis profesionāls sports. Ielu MTB ir ļoti līdzīgs brīvā stila BMX vai skeitbordam, vienīgi tā galvenais mērķis nav pēc iespējas sarežģītāku triku izpildīšana, bet gan trases izbraukšana ne reizi neapstājoties, kas arī savā ziņā ir saistīta ar triku veikšanu, proti, trasi var izbraukt tikai veicot dažādus lēcienus un straujus manevrus. Kā šķēršļotā trase var tikt izmantoti skeitparki, bet var tikt izmatoti arī jebkuri pilsētvides infrastruktūras elementi. Tādā gadījumā trasi var veidot paši braucēji, brīvā laukumā saliekot dažādus šķēršļus, vai izmantot, piemēram, būvlaukumu, kurā jau atrodas visdažādākie objekti.
Ar šo ielu sporta veidu var nodarboties izmantojot parasto kalnu velosipēdu, tomēr tas ievērojami sarežģīs manevrēšanu, lēkšanu un ātrumu. Ielu MTB Triālā tiek izmantoti triāla velosipēdi. Tie ir īpaši radīti velosipēdi, kas vizuāli atgādina kalnu velosipēda un BMX velosipēda apvienojumu. Šiem velosipēdiem parasti nav sēdekļa, jo pārvarot šķēršļus ir jāstāv kājās. Vēl riteņi atšķiras ar to, ka ir daudz vieglāki, lai ar tiem būtu vieglāk veikt trikus. Kā jau iepriekš tika norādīts, parastie MTB velosipēdi ir ļoti smagi, kas ierobežo braucēja spējas. Triāla velosipēdiem ir ļoti zems rāmis un mazāki, tievāki un gludāki riteņi kā parastajiem MTB velosipēdiem. Sportisti, kas aizraujas tieši ar ielu MTB, savus velosipēdus reizēm pielāgo ielu infrastruktūrai, tādējādi padarot savus velosipēdus vēl līdzīgākus BMX velosipēdiem. Bez īpaši pielāgota velosipēda, šī sporta veida inventārs ietver arī ķiveri, ceļgalu un elkoņu aizsargus un sporta apģērbu un apavus.
Tāpat kā BMX vai skeitbords, arī ielu MTB Triāls ir saistīts ar ļoti lielu traumatisma risku, jo neveiksmīga lēciena vai kāda manevra gadījumā, kritiens var būt ļoti smags. Ielu MTB Triāls nav tas pats, kas vienkārša braukšana ar kalnu velosipēdu, tāpēc trenējoties ir jāievēro ļoti liela piesardzība.
Šis sporta veids noteikti nav populārāko ielu sporta veidu vidū, tomēr tas pamazām attīstās arvien vairāk. Vienalga, vai ielu MTB triālu izmanto kā brīvā laika pavadīšanas veidu, vai treniņu veidu, tas attīsta daudz dažādu iemaļu, īpaši līdzsvara izjūtu un reakciju.